vrijdag 15 oktober 2021

Artibus

Als mijn dochter bezig is met de twee Haflingers, zit ik voor de stallen in een tuinstoel te lezen, te internetten of een beetje te suffen, tegenwoordig diep weggedoken in kraag en shawl. Vandaag was het onverwacht zonnig en ik besloot mijn tekenblok mee te nemen en een 4b potlood. Het werd me al gauw duidelijk dat de ontwikkeling van mijn tekenkwaliteiten ergens in de jaren 80 is blijven stilstaan. Ik heb er dan ook niet meer mee gedaan dan eindeloos krabbelen tijdens al even eindeloze vergaderingen. Dat moet anders, besloot ik ter plekke, en na het paardrijden van dochterlief toog ik naar de plaatselijke kringloop om voor een prikkie een aantal zelfhulpboeken aan te schaffen. 

Anatomie van de Mens, Bloemen Tekenen, Aquarelleren en Tekenen en Schilderen. Oh, en De Nieuwe Wereld van Frank McCourt, maar dat heeft niets met tekenen te maken. En dat alles voor het luttele bedrag van 13,50. Er is hoop. 

Deze tekening maakte ik toen ik op de kunstacademie zat (Artibus, nu de HKU)in de late jaren 70. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten